Invitation til afdelingsmøde – 4. september 2025
Invitation til afdelingsmøde – 4. september 2025
Årets afdelingsmøde, information og tilmelding.
Sprog
Hurtige informationer omkring det kommende afdelingsmøde. Dette er uddybet i hovedteksten også.

Kære beboer,
Du inviteres hermed til årets afdelingsmøde, hvor du har mulighed for at få indflydelse på beslutninger, der vedrører din bolig og dit nærmiljø.
Dato: 4./9-2025
Tidspunkt: 17:00
Sted: BDO Lounge Tingvej 7, 2., 8800 Viborg

Vi glæder os til at se dig! Din deltagelse gør en forskel!
Med venlig hilsen
Afdelingsbestyrelsen


Har du forslag?
Hvis du har forslag, du ønsker behandlet på mødet, skal de indsendes skriftligt senest 21. august til post@bsjviborg.dk. Se mere på BSJ's-hjemmeside.

Har du spørgsmål? Kontakt afdelingsbestyrelsen telefon i hverdage kl. 19-20 eller mail:

+4523277994
bestyrelsen@ellekonebakken.dk

Bilag: Revideret husorden og foreløbig dagsorden. Læs mere i nedenstående punkter!

Hvorfor skal du komme?

Afdelingsmødet er beboerdemokratiets hjørnesten. Derudover er der gratis mad og selskab med dine naboer! På mødet kan der træffes vigtige beslutninger om:
- Budget og regnskab for afdelingen
- Vedligeholdelsesordninger og husorden
- Renoveringsprojekter og forbedringer
- Valg til afdelingsbestyrelsen
- Behandling af beboerforslag
Det er din mulighed for at blive hørt, stille forslag, og påvirke udviklingen i vores afdeling.

Tilmelding - bespisning, børnepasning og bustransport

For at sikre et godt møde vil vi gerne have at folk tilmelder sig! Tilmelding er senest 29. august til tilmelding@bsjviborg.dk eller 87 26 03 00. Oplys navn, adresse, antal deltage og om du ønsker fællestransport og/eller børnepasning (børn 5-15 år), så sikrer vi at der også er mad til dig og din husstand. OBS ved børnepasning oplys da også antal børn og alder.

Efter det formelle møde vil der være kaffe og lidt godt at spise – en hyggelig afslutning, hvor vi kan tale videre i uformelle rammer.
Har du børn og mangler pasning under mødet?
Så tilbyder vi som noget nyt gratis børnepasning for børn mellem 5 og 15 år under mødet.
Har du brug for transport?
Vi tilbyder gratis bustransport til og fra mødet. Bussen kører 16:40 fra beboerhuset Ellekonebakken 1.

Hvem kan deltage?

Alle beboere i afdelingen er velkomne. Det kræver ingen særlige forudsætninger at deltage. Som noget nyt er der også planlagt børnepasning i år for børn i alderen 5-15 år, så der også er noget sjovt for børnene at lave. Dette kræver dog tilmelding!

Hvad sker der til et afdelingsmøde?

Der er en formel dagsorden, som kan læses her! Til mødet bliver man klogere på de ting der er sket det seneste år og hvad der skal bruges penge på næste år. Derudover skal vi stemme om en revideret husorden som er de regler vi skal efterleve som beboere i afdeling 8. Afslutningsvis er der noget at spise.

Forslag til afdelingsmødet - revideret husorden

Afdelingsbestyrelsen forslår en ny revideret husorden. Denne kan hentes her.


Begrundelse: Det er mange år siden, husordenen sidst blev opdateret gennemgribende, og flere punkter i den gamle version afspejler ikke længere den aktuelle praksis. Samtidig er der sket og vil ske en række ændringer i afdelingen i forbindelse med renoveringen af Ellekonebakken – herunder aflåste opgange, åbne altaner og andre tiltag – som bør afspejles i husordenen.
Formuleringer og opsætning er moderniseret, men mange eksisterende punkter er bevaret. Der er dog også tilføjet og ændret en del. Det anbefales derfor at læse hele den nye husorden grundigt.

Eksempler på ændringer og tilføjelser:
• Priser for leje af nyttehave, garage, carport, ekstra kælderrum og fryser fremgår nu af husordenen.
•Vasketider og regler for reservation i fællesvaskerier er opdateret.
• Det fremgår, at de nye opgange er aflåste.
• Flere regler for brug af fælleshuset er tilføjet.
• Husordenen er opdelt i to dele: én med regler vi beboere selv beslutter, og én med praktiske informationer, som vi kun i begrænset omfang kan ændre.


Alt i alt er husordenen opdateret med respekt for den gamle version.